Skowronek ... nieuchwytny cel



Skowronek , skowronek polny, skowronek (Alauda arvensis), gatunek małego ptaka z rodziny skowronków (Alaudidae). 

Nie wiem co ze mną jest, ale im bardziej staram się wykonać udane zdjęcie tej ptaszyny, tym gorzej mi to wychodzi. Wypada mi przyznać, że właściwie w ogóle mi nie wychodzi, choć nieopatrznie poderwałem na polach dziesiątki skowronków. Nie potrafię też przewidzieć zachowania tego ptaka, czyli miejsca gdzie przysiądzie. Mam wrażenie, że niezwykle losowo wybiera stanowisko na polu lub łące, w przeciwieństwie do pozostałych gatunków koegzystujących ze skowronkiem. Może potrzebny jest jakiś algorytm do obliczenia jego ruchu, lub po prostu przypadek, gdy usadowi się w moim pobliżu. Póki co, muszę zadowolić się zamieszczonymi zdjęciami, choć robię to z bólem wobec niezliczonych i pięknych portretów tego gatunku publikowanych w sieci.