Prawdopodobnie młoda brzęczka



W przypadku oznaczenia tego osobnika, szukałem pomocy w wielu miejscach. Przejrzałem literaturę i zasoby sieci. Niestety nigdzie nie znalazłem dla porównania wizerunku młodej brzęczki (Locustella luscinioides), która może znalazła się na tym zdjęciu. Również prośby o identyfikację w specjalistycznych grupach na FB, nie dały odpowiedzi. Pozostaje mi kierować się własnym, choć niezwykle skromnym doświadczeniem. Przynajmniej z niego wynika, że raczej to nie trzciniak, trzciniaczek lub łozówka, gatunki podobne i zajmujące zbliżone siedliska. Wskazanie na brzęczkę, to również fakt obserwacji tych ptaków przez kolegów na tym samym stanowisku, a więc na stawach pod Tczewem. Również wykonując to ujęcie, jestem przekonany, że w pobliżu słyszałem bardzo charakterystyczny głos dorosłych brzęczek. To jednak wszystko poszlaki, zatem nad pewną identyfikacją muszę jeszcze popracować.


Poniżej zdjęcie trzciniaka, choć i tu pozostaje wątpliwość czy to nie łozówka. Tu sprawa również trudna, bo w odróżnieniu od tytułowego przypadku, głosu tego osobnika nie słyszałem.