Biegusy morskie krety



Biegusy zmienne to z pewnością najczęściej obserwowane jesienią i fotografowane siewki na morskich wybrzeżach. Sam przez klika lat wykonałem setki zdjęć tego gatunku. Już myślałem, że nie są w stanie mnie zaskoczyć i zachęcić bym ponownie skierował ku nim obiektyw... a jednak. Dziś miałem uciechę przyglądać się jak kopią pisku plaży. Zwykle biegusy zmienne posilają się organicznych szczątkach, które wyrzuca morze. Czasem nawet brodzą na swoich krótkich nóżkach. Jednak głębokie penetrowanie masywnymi dziobami żwirku było dla mnie nowością. Tym bardziej, że wszystko działo się ładnych kilka metrów od linii brzegowej, tak gdzie piasek jest praktycznie suchy. Swoją droga ciekawe czego tam szukały tak zawzięcie, bo nie nie byłem w stanie połapać się co stamtąd wyciągają. Pewnie coś smakowitego, bo ładną godzinę kopały jak szalone.