Top Model 2018




Poprzednie zestawienie obserwacji roku 2018 było raczej statystyczne. Tym razem pokuszę się o wybór najciekawszych zdarzeń i kadrów pośród niezliczonych dni obserwacji oraz tysięcy zdjęć. Nie ukrywam, że decyzja była trudna. Jednak dla mnie hitem sezonu 2018 była pliszka tundrowa, uwieczniona na przelotach 2 maja w rezerwacie Beka. Najbardziej cierpliwym ptakiem roku zostaje krwawodziób. który tygodniami pozwalał mi zalegać w swoim pobliżu wdzięcząc się do obiektywu.



Tytuł Miss mokrego podkoszulka, otrzymuje bernikla obrożna, która zmusiła mnie do leżenia godzinami w kałuży morskiej wody na cyplu w Rewie.



Laureatką  w kategorii test na refleks jest białorzytka w szacie podróżnej, która dała mi zaledwie kilka sekund na wykonanie jedynego ujęcia.



Najbardziej kolorowy kubraczek to tytuł roku, który przypadł samcowi dziwonii


Order uśmiechu, bezapelacyjnie otrzymuje mój faworyt wśród kaczek płaskonos


Z rodzaju poważna sprawa, to spotkanie sóweczki w lasach Wejherowa


Inne jest piękne to kategoria, na czele której staje kawka progressive greying


Rehabilitacja starych kości, w w tym rankingu zwycięża siewka złota, która zmusiła mnie do czołgania setki metrów na plaży Zatoki Puckiej


Nieoczekiwane zdarzenia, tu królują kszki. Ptaki były zmęczone przelotem do granic możliwości i nie oglądając się na nic, zalegały tuż przed obiektywem


Na koniec najbardziej dziwaczne ujęcie, czyli kwokacze dwa