Wielki Rok, nr. 91 sieweczka obrożna


Moja lista gatunków stwierdzonych od 1 stycznia, powiększyła się w ostatnich dniach i obecne wynosi 91 pozycji. Mam jeszcze ochotę na kilka typowych, zimujących gatunków. Może jery, lub małe szaleństwo z krzyżodziobami, choć po drodze wpadły mi w obiektyw bąki, grzywacze, potrzosy i szpaki. Obecny stan, z końcem lutego wydaje się rekordowy w stosunku do poprzednich lat. Choć wcześniej nie prowadziłem statystyki Wielkiego Roku. 

Wyjątkowo wcześnie pojawiły się siewki. Niedawno biegusy zmienne i krwawdziób w Sopocie, a dziś sieweczka obrożna na cyplu w Rewie. Miejsce to jest już prawie wolne od ludu, przynajmniej nasłoneczniony od południa brzeg i ta część zatoki. Obserwacja sieweczki obrożnej jeszcze w lutym, wydaje się ciekawym wydarzeniem. Przynajmniej ja, pierwszy raz widzę ją tak wcześnie.